Forarbejde og første flyvning

Sådan kom jeg i gang med at tage pilotlicens.
Inspireret af et flysimulatorspil på computeren, og i erkendelse af at man skal gøre noget ved sine drømme, begyndte jeg i 2008 at undersøge mulighederne for at tage pilotlicens.
Efter at have fået nogle danske flyvebøger (til PPL-licens) i julegave, kontaktede jeg i foråret forskellige flyveklubber på Sjælland og en enkelt i Sverige. Jeg endte med at vælge den svenske da den ser ud til at passe bedst til mig. Klubben hedder Nordvästra Skånes Flygklubb. Jeg er her begyndt på at tage ultralight licens (UL-B).
15. marts 2009. Besøgte og overværede en teoritime i Nordvästra Skånes Flygklubb http://www.nsf.se/.

1. juni 2009. Til lægeundersøgelse Class 2 hos flyvelæge Jan Hultin, Helsingborg. Lægeattesten blev sendt direkte til Transportstyrelsen http://transportstyrelsen.se/.
Pris SEK 1.500,-

9. juni 2009. Hentede en (pletfri) straffeattest hos Politiet i Helsingør.

10. juni 2009. Afsendte ‘Ansökan om elevtilstånd’, straffeattesten, samt kopi af pas til Transportstyrelsen, Norrköping i Sverige.

25. juni 2009. Modtog brev med ‘elevtilstånd’ / ‘Student License’.
Pris SEK 1.940,- gældende i to år. Herefter SEK 540,- årligt.

27. juni 2009. Bestilte lærebøgerne ‘UL teoripaket’ fra KSAB i Bromma. http://ksab.net.
Pris SEK 3.340,-

9. juli 2009. Modtog lærebøgerne. Tog meteorologibogen med på sommerferie.

2. august 2009. Fløj for første gang som elev med Ronnie fra NSF som instruktør. Turen gik fra Höganäs flyveplads, ESMH, hvor vi også landede.

Først en grundig gennemgang af flyet, derefter introduktion til instrumenterne, så lidt taxiøvelser og til sidst en flyvetur på 25 minutter hvor øvelsen var at jeg skulle dreje hele horisonten rundt først venstre så højre om med vingerne i 30 graders hældning, derefter med 60 grader.
Ronnie foretog start og landing.
Klik her for at se de billeder Cristina tog den dag.
Herefter ordnede Ronnie min indmeldelse osv.

Flyvetimen kostede SEK 450,-
Leje af fly SEK 292,-

Skriv et svar